Well..

Lisa: "Har du säkerhetsvästen på dig?"
Jennie: "Nej, jag ska ju bara skritta till ridhuset det brukar gå bra!"



Äm hade önskat jag hade säkerhetsvästen på mig idag ivarjefall.. För skritta lugnt till ridhuset var nog det minsta vi gjorde idag!
Till att börja med gick det bra, hon var lugn och traskade på glatt. Sen på Lilla Djurgårdsvägen så ser jag i ögonvrån hur Harry (skettisen i stallet) och hans medryttare kommer springandes efter oss. Sweetheart var jätte rädd och drog i väg. När vi kom runt ett hörn (tack och lov att det inte var någon där!) så fick jag stopp på henne. Hon båste ut luft och trippade på stället. Sen ser jag att Harry och medryttaren kommer springande (!) runt hörnet och Sweet ville bara iväg. Jag ropar "Kan du sluta springa?!" ingen effekt, jag ropar ännu högre "Haaallåååå, sluta spring då!" hon fortsätter springa och säger "va?" jag svarar "MEN SER DU INTE ATT HON ÄR RÄDD? SLUTA SPRING!" hon börjar gå och säger "Va? Oj, hon är nog inte rädd för oss det är nog vinden..." Jag blev skit irriterad och vände mig om utan att säga ett ord.
Inte nog med det. Sweet är ordentligt på tårna och långt i från lugn. Efter 3 minuter när det är kanske 100 m kvar till ridhuset så tvärnitar Sweet när hon ser en häst i en hage. Jag försökte driva på men det resulterade att hon tvärvände och skenade för livet. Jag lovar jag har aldrig galopperat så fort och okontrollerat! Jag trodde jag inte skulle få stopp på henne, jag väntade bara på att hon skulle sakta ner lite så hon kunde köra några bock rundor. Men tillslut så står en gubbe på vägen, och Sweetheart stannar. (Tack och lov!) Jag hoppade av och mitt hjärta dunkade i 190 jag skakade och jag blev faktiskt rikigt rädd den här gången.
Sedan gick jag med Sweetheart till ridhuset..
/ Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0