Träningsvärk!

Efter gårdagens ridpass har jag träningsvärk i hela kroppen, ett bevis på att jag satsade i går. Jag skulle verkligen behöva bli bättre på att inte bara stretcha min häst utan också mig själv. Eller ja, är det inte så med de flesta ryttare att de oftast är bättre på att sköta om hästen än sig själva? Jag tycker det är viktigt att båda mår bra, såväl häst och såväl ryttare. För att teamet (häst och ryttare) ska bli så bra som möjligt måste allt funger i båda parterna. Hästen har de flesta koll på, den ska ha exakt uträknad foderstat, hovslagaren kommer var 7e vecka, equiteraputen kommer och checkar av att allt stämmer med jämna mellan rum, tänderna raspas och vaccinationer görs varje år. Utöver detta kanske man har råd att skämma bort hästen med massage, kilopraktik osv. Men själv kanske du skippar frukosten, slänger du i dig en macka till lunch och drar till stallet och kommer hem sent.  Streching efter ridpasset, massage eller liknande finns inte på värdskartan.

Jag säger inte att det är fel att prioritera sin häst framför sig själv för jag är även en av de som gör så, men det är viktigt att inte glömma bort sig själv. Det behövs två för att bli ett bra team!




/ Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0