Schema

Jag har gjort i ordning ett schema för Sweetheart som jag försöker följa så gott det går. Jag tycker om när man har klart för sig vad som ska ske varje dag och dessutom tror jag att det är bra att ha rutiner och försöka följa dem så gott det går. Visst ibland så krisar det, och då går det ju inte. Men jag tror att det är bra för både ryttare och häst att känna en trygghet i vad de ska göra.

Måndag: Vila
Tisdag: Vila
Onsdag: Ridhus - fokus att galoppera av henne
Torsdag: Ridhus - fokus dressyr
Fredag: Uteritt
Lördag: Ridhus - Dressyrträning
Söndag: Uteritt - jogging
Men den här veckan har det varit kaos mycket i skolan så veckan har än sålänge sett ut så här
Lördag: Ridhus - Dressyrträning
Söndag: Vila
Måndag: Vila
Tisdag: Vila
Onsdag: Uteritt - jogging
Torsdag: Uteritt
Fredag: Ridhus - fokus dressyr
Det är inte lätt när det är svårt ...



/ Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0