Sadelproblem

När man väl fått sin förra sadel såld så börjar nästa sadelproblem. Nu när Sweet börjat muskla på sig så börjar hennes sadel sitta rikigt dåligt. Jag har lagt märke till att sadeln åkt fram när jag ridit och att hennes päls blivit så där ful där sadeln legat efter man ridit. Så igår när jag skulle rida lektion drog jag åt sadelgjorden allt jag kunde och när jag nästan ridit klart så ser jag att sadeln sitter jätte långt fram. Jag sa det till Sussie och hon hade också sett det så vi avslutade passet och så var det bara att hoppa av och sadla om.

Jag hatar sadlar! Eller jag hatar ju inte sadlarna i sig utan snarare problematiken när de inte passar. Jag vet hur en sadel ska sitta på ett ungefär men jag är ju långt i från bra på sadlar. Allt jag kan har jag lärt mig för att jag är en otroligt dryg kund som kör frågestund när sadelgubben kommer. Vad är det där? Varför gör du så? Ska den ligga så här? Nja, jag är nog inte rikigt nöjd kan du inte fixa lite så? Innan jag köpte min Kentaur så prövade jag HELA sortimentet hos sadelmagasinet i Solna. De vart ett par svängar dit för man fick bara ta med sig 3 sadlar hem åt gången..
Nästa vecka när jag tränar ska jag få prova en sadel som Sussie har, hoppas den sitter fint. Hur som helst lutar det åt att ta ut en sadelgubbe igen. Tror dock att jag ska leta efter en annan än den jag haft tidigare.
Någon mer med sadelproblem? Någon i Uppsala kanske kan tipsa om en bra sadelutprovare?

Klicka för att stänga fönster

/ Jennie

Kommentarer
Postat av: Anna - FrieserKär



Du har inte funderat på en bomlös sadel då? :)

Löser alla jobbiga sadelproblem och är det bästa för hästen.

Speciellt skönt för oss med unghästar som musklar om sig hela tiden.



Har ingen själv ÄN, men snart så kommer en köpas.

Finns här: http://www.houseofcharisma.com/MasterBack-Bomloesa-sadlar.html

Kan lova att det iaf är värt att läsa om dem! :)

2011-10-09 @ 11:46:59
URL: http://frieserkar.blogg.se/
Postat av: sofie

Åk till mustang. Jag har hört att dom är absolut bäst där!

2011-10-10 @ 13:59:57
URL: http://sofffiz.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag tror att glada hästen i spiltan är bra, min kompis har köpt dressyrsadel där och säger att det är bra. Ska själv ta ut en därifrån :)

2011-10-10 @ 16:47:02
URL: http://emmismede.blogg.se/
Postat av: JOLINE [Hästar - Foto - Personligt]

Det här med sadlar är verkligen en djungel. Hoppas du hittar rätt! :)

2011-10-10 @ 18:07:22
URL: http://jolinedanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0