Licens systemet...

De flesta vet ju att Svenska ridsportsförbundet har bestämt ett nytt system angående häst- och ponnylicenser samt ryttarlicenser. Det kommer bli dyrare för de som rider lokalt men billigare för de som rider regional och uppåt vilket jag tycker är både positivt och negativt. Det postiva är att de som kommit upp i klasserna kan utvecklas och förmodligen klättra i klasserna mer nu när det är "billigare" men hur ska man få chansen att komma förbi lokala tävlingarna om man inte ens får chansen att börja någonstans? Svensk ridsport är redan dyrt, och om man känner svenska ridsportsförbundet rätt så lär det bli betydligt dyrare.
Eftersom jag planerar att köpa hästlicens för eller senare till Sweetheart så funderar jag på om jag ska vara snabb och fixa en livslång licens nu innan årsskiftet.
Livslång licens - 950 kr
Häst-och ponny licens, 1 januari 2011 - 200 kr/år
Någon mer som planerar att göra som jag?

/Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0