Fina svansar!

(Bild från google)


Om man vill att sin häst ska ha en fin, tjock och fluffig svans så är ett tips att inte röra den. Eller ja ser du att det slitter halm och skit i den, ta bort det med fingarna. Borsta bara svansen vid fina tillfällen eftersom det sliter något så fruktansvärt när man står och sliter och drar i den varje dag och det ramlar av miljarder hårstrån. Och det fulaste som finns är med en häst som endast har några strån till svans. Eller vad tycker ni?
Jag har alltid tyckt att det är skit snyggt med en tjock svans för så ser hästen ser väldigt maffig ut. Jag tipsar därför alla att lägga ner mer tid på att ryckta din fina häst än att stå och lita och dra i den stackars svansen! Och när ni väl borstar svansen så använd gärna pälsglans. :)


/ Jennie


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag brukar borsta igenom svansen 3-4 gànger i veckan men med jättemycket glanssprej varje gàng. En tjock svans e de finaste som finns!



// www.dressyrkentaur.wordpress.com

2011-10-14 @ 18:21:55
URL: http://www.dressyrkentaur.wordpress.com
Postat av: Anna - FrieserKär



Det absolut bästa är att använda ett riktigt bra pälsglans, "dränka" svansen med det och låta den vara, men jag tycker att det är jättesvårt att låta bli att borsta... Hihi :)

2011-10-14 @ 20:37:21
URL: http://frieserkar.blogg.se/
Postat av: Sofie

Nä borsta svansen med hästen, men med pälsglans varje gång. Rör aldrig svansen utan pälsglans!!! =)

2011-10-14 @ 20:56:33
URL: http://sofffiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0