Bra att ha med på tävlingen

I morgon ska jag följa med Lisa, som ska vara speaker, på dressyrtävlingar så tänkte jag passa på att skriva ett relaterat inlägg om det. Jag är väldigt glömsk av mig och vill därför ha ordning och reda när jag ska iväg och tävla. Så vad är inte bättre än en kom ihåg lista?! Här har ni den som jag alltid följer när jag ska iväg och tävla.






Ryttaren: 
Vita ridbyxor

Ridstrumpor

Ridstövlar

Sporrar

Ridblus/skjorta och eventuell plastrong

Kavaj

Vita handskar 
Spö 
Hjälm 
Eventuellt hårrosett eller hårnät
Putstrasa för stövlarna
Överdragskläder 
Regnkläder 
Hästlicens (regionaltävling och uppåt) 
Ryttarlicens (lokaltävling och uppåt) 
Grönt kort 
Vaccinationsintyg 
Dressyrprogram
Meddelande till ryttare & vägbeskrivning 
Tävlingsreglemente för den aktuella grenen samt de allmänna bestämmelserna


Transporten: 
Grimma  
Transportskydd

Svettäcke (tunt eller tjock beroende på varmt eller kallt)

Eventuellt annat täcke

Kedjegrimskaft 
Svansskydd (linda)
Eventuellt foder 
höhäck av ikea kasse.. (billigt och bra!)
Transportgrimskaft 
Vattenhink 
Registreringsbevis för bilen och transporten  
Kniv (och du skulle tvingas skära loss hästen)


Hästen: 
Sadel

Schabrak

Sadelgjord 
Träns
Nummerlapp 
Eventuella lindor/skydd 
Rycktlådan (vaselin, resevgummisnoddar, trasa att putsa av hästen med) 
Läderputsgrejor

Ländtäcke (om kallt väder)

Eventuellt regntäcke
Nessesär med första hjälpen prylar till hästen + plåster till mig ;)

 

PS. Jag brukar personligen aldrig ta med mig tex extra tyglar eller stigbyglar m.m. men efter min sista tävling med Miljon då han fastnade med sitt träns och ja slet sönder delar av det så kommer jag vara noga med det i fortsättningen .DS

 

Har jag glömt något? Använder ni er av kom ihåg listor? :)



 

Lycka till på tävlingarna!


/Jennie




Kommentarer
Postat av: Emma - En allroundryttare!

SV: ja jag gillar den jag har nu, men tyvärr så har jag inte kvar hästen längst till vänster så känns inte så paassande då! :P :)

2011-10-08 @ 12:08:54
URL: http://enallroundryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0