Blindbroddar på.

På tisdag ska min häst skos igen. Det blir lite konstigt skoningstid eftersom att det är för tidigt att brodda nu, och det blir för sent att brodda nästa gång. Så jag kommer att skruva i blindbroddar som har får gå med tills det blir isigt och halt ute, då är det dags för vanliga broddarna. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med honom i hagen, för förra vintern hade han boots på sig hela tiden, men han blev ganska svampig och så i ballarna trots att jag var noga med att hålla rent. Så vi får se om han klarar av att gå utan boots, annars får jag helt enkelt slänga på honom ett par. Har ni boots på era hästar under "broddningssäsongen"?



/ Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0