Skor och sömmar

Idag när jag kom till stallet så låg det 4 hästskor och massor med lösa sömmar på stallplanen. Då vart jag ganska sur för jag tycker det är otroligt slarvigt! Jag kan ta att man glömt ett par hästskor (utan sömmar) på stallplanen men när det ligger en massa sömm så förstår jag inte hur man kan vara så orädd om sin och alla andras hästar. Jag har hört en del om hästar som fått spiktramp eller klivit på en kvar glömd sömm och sedan kan man inte använda hästen längre. Jag tycker det är ganska allvarligt, men vad vet jag?! Dessutom är vissa människor i vårat stall ganska slarviga efter de skott sina hästar. Eftersom jag har min häst längst fram kan jag hitta gammla sömmar flera dagar efteråt, trots att man säger till... Tänkvärt!
Umeå ryttarförening har blivit stämda av en hästägare då en hopphäst vid tävling fick en söm som gick rakt upp i hoven, sömmen låg kvar i spolspiltan efter skoning. Hästen blev så illa skadad att den aldrig mer kan bli tävlingshäst utan är nu opererad och blir aveslto.
Hela artikeln kan ni läsa här: http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=481259
/Jennie

Kommentarer
Postat av: Lovisa

sv: Ja det ska det bli :D

2011-11-10 @ 19:33:29
URL: http://ponieh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0