läste..

Jag läste på Bukefalos om en häst som stått och sparkat i väggen mot sin boxgranne så att han blivit oren, klass 1 i hälta. Tycker det är lite skrämmande, otroligt onödigt! Frågan är väl egentligen vad man kan göra åt saken. Spontant kommer jag på att gummimattor på väggarna är ju bra och sen om det inte funkar borde man ju försöka flytta på någon av hästarna, främst den med mest problem. Bara ljudet av sparkarna är ju otroligt jobbigt att lyssna på och stallet blir ju förstört. Men om man inte får stopp på sparkandet, vad ska man göra? Man kan ju inte binda fast benen på hästen.. :P Någon som har varit med om sparkande hästar som har något tips som jag kan lägga upp här på bloggen? :)





/Jennie

Kommentarer
Postat av: Mandas

För många år sedan hyrde vi ett stall där en hingst med samma problem hade ståt. De hade tagit skumgummi madrasser och satt på väggen plus gummi mattor. De hade funkat super för dem!

2011-11-13 @ 19:09:44
URL: http://www.mandasliv.wordpress.com
Postat av: kajsa

Våra hästar kan sparka någon gång ibland, men inte så att dom gör de ofta.

Men det bästa man kan göra är ju att flytta på en häst, annars vet jag inget..



Men kom bara på en sak nu när man pratar lite om boxar så måste jag uppmana dom som inte tar av grimmorna på sin häst i boxen, det är verkligen något man måste!

En häst i vårat stall hade på något sett fastnat när dom glömt att ta av henne grimman i boxen, så när ägaren kom till stallet nästa dag hade hon skavt bort päls, ett flera 10-cms långt jack i pannan men som tuuur hade det inte gått igenom huden, bara pälsen. Men det ser endå riktigt otäckt ut, och om det hade gått igenom kan man bara undra vad som hänt.. usch :(



Vet att detta inte ar det minsta med denna sak att göra, kändes endå bara som att jag behövde skriva det..

2011-11-13 @ 19:45:25
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: Mandas

Sv; hästen slutade efter ett tag därför att ljudet inte uppstod som vanligt när han sparkade. Han lugnade sig rejält vad jag vet :)

2011-11-13 @ 20:31:48
URL: http://www.mandasliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0