Helgsfodring.

I vårat stall så har vi delat upp helgsfodringarna på två personer. Eftersom att vi är sammanlagt 10 stycken som står inackorderade så delas man upp i fem grupper med två personer i varje grupp. Så ett par på passen en helg osv, så man har helgsfodringar ungefär var femte vecka. Denna helg är det jag och Jennie som har fodringarna, och det går riktigt bra! Igår hade jag insläppet och kvällsfodringen, och idag har jag haft morgonfodringen, utsläppet och lunchen, och imorgon har jag insläpp och kvällsfodring. Det är faktiskt inte alls någon fara eftersom att man är två stycken och det är så pass sällan. Hur gör ni i erat stall? Har ni fasta scheman även på helgerna eller rullar det omkring för er också?



/ Lisa


Kommentarer
Postat av: lisalalarsson

Jag står i ett större stall med för tillfället 11 hästar, så det är många som hjälps åt med intag. På vardagarna har aldrig andra än stallägarna utsläpp men de övriga hästägarna turas om på intagen. Sen har man även helgjourer då man tar både in och uttag lördag + söndag. Men det är inte så ofta, en helg varannan månad brukar det bli med tanke på antalet människor.



Haha åh, måste bara säga att discogrimmor är så underbara! Har en rosa, men ska faktiskt införskaffa alla tre andra färgerna också :D

2011-11-05 @ 17:09:40
URL: http://lisalalarsson.blogg.se/
Postat av: kajsa

Vi har fasta schema på helgerna, men det är endast på morgonen och insläpp.

Två personer, så det blir ungefär som erat :)

Nattningen gör gubben som äger stallet, han bor precis där :)

2011-11-05 @ 23:43:29
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0