Gårdagens longering.

Igår så longerade jag Isac. Han var så himla duktig och jobbade riktigt bra. Jobbade mycket med igångsättningar från skritt och avsaktingar från galopp, och han lyssnade riktigt bra! Har lärt mig av Jennie att fästa gummisnoddens ögla i ett spänne under magen, och sen drar jag spännena i bettringarna och sedan fäster jag de i gjorden. Lite svårt att förklara men ska försöka ta en bild så att ni förstår hur jag menar. Jag fäster dessutom longerlinan i ett delta då jag inte vill behöva dra honom i munnen hela tiden. Hur som helst så jobbade han superbra! Är så himla stolt över min underbara häst.

Kommer ihåg första gångerna som jag longerade honom, eller han longerade mig snarare. Han fattade för det första inte att han skulle gå på volt utan tyckte att det var roligare att springa runt runt i hundranittio kilometer i timmen och inte lyssna ett dyft på det jag ville. Nu får jag igenom halvhalterna bara med hjälpa av rösten.



/ Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0