frågor om skolan del 5

Det är ganska många som undrat, både i den här bloggen och i våran förra, hur man ska göra när man stretchar ryggen på sin häst. När det ser ut så här:
Många tror man att hästen inte reagerar för att den inte känner, men vad jag förstår så ska alla hästar kunna göra så här. Om man drar en hovkrats eller liknande (försiktigt) längs hästens rygg så kommer den, innan man kommer till virveln, att sjunka ihop och sedan när man närmar sig rumpan, ungefär där jag har mina fingar, så kommer den i stället att skjuta rygg. Jag har för mig att det är en reflex sak. Så förmodligen gör ni fel.
Jag kan fixa en film så ni får se hur jag gör. :)
______________________________________________________________________________________
Nej jag menade inte att jag förklarade fel utan att om hästen inte reagerar när du försöker stretcha den så lär det ju vara den som utför det som gör fel. För mig funkar det ju och jag gör precis som jag förklarat. Derimot så kanske jag förklarar dåligt. 

/ Jennie

Kommentarer
Postat av: Carolina {Tävlingar i bloggen}

vadå gör fel? Menar du att det du förklarade var fel? :P

2011-11-11 @ 15:15:50
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Carolina {Tävlingar i bloggen}

sv; då hänger jag med hah :)

2011-11-11 @ 16:22:27
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0