25 minuter

Idag red jag på banan i 25 minuter, snodde Lisas hack. Kom även på nu att jag glömde reglera tillbaka spännena som de var innan, förlåt Lisa! Hur som helst så brukar jag alltid gå med henne till fots i skogen innan och efter när jag rider på våran ridbana. Hon var lite snubblig, verkade lite trött. HA! Trodde jag ja ... Nä när jag kom nej till banan så började jag göra lite skänkelvikningar i skritt. Sen när jag började trava så var hon jätte fin, steget kändes luftigt och hon hade liksom power utan att dra. Det var kul! :D Fokuserade mycket på att hålla henne för ytter, många övergångar. I galoppen kom jag ner rikigt bra i sadeln vilket gjorde att jag fick rikigt bra galoppfattningar och galopp i huvudtaget. Minus för idag var att hon vart lite ängslig förstod inte riktigt när jag skulle fatta höger galoppen, så hon fattade fel några gånger. Men när hon väl förstod, wow! :D
Vart har ni ridit idag? :)

/Jennie

Kommentarer
Postat av: Malin

Vi har jobbat lite dressyr pà banan:)

// Malin



www.dressyrkentaur.wordpress.com

2011-11-10 @ 22:21:38
URL: http://www.dressyrkentaur.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0